10-mila 2016

Tio o-UngOppdatering 10-mila per 05.05.2016:

Vi er påmeldt med 3 stk ungdomslag, 3 stk damelag og 2 stk herrelag. Under følger noe mer detaljer:

Torsdag 12.05: 8 stk herrer og trolig 1.lagsløpere kjører i 2 stk biler til 10-mila precamp.

Fredag 13.05: Resten av klubben møter opp på Kadettangen 1345 slik at vi kan kjøre med bussen derfra 1400 SHARP! Dersom noen bussdeltakere ønsker å gå på bussen et annet sted DA MÅ JEG HA BESKJED! (Are: 90698932). Det blir en måltidsstopp underveis. Vi må klare oss uten Marianne sin organisering og overoppsyn i år, så det spørs hvordan dette går. Antar ankomst hotellet ca 2100. Noen løpere kommer i egne biler og noen ankommer direkte fra Stockholm Arlanda iløpet av fredag.

Lørdag 14.05: Avreise fra hotellet ca 0830, så vi rekker ungdommene som starter 11:15. Det vil trolig være en 7-seter tilgjengelig som kan kjøre noen damer som ønsker senere avreise fra hotellet (1.lag ++?). Dette vil vi bestemme i et eget damemøte fredag kveld. Damene har start 14:15. Herrene starter 20:30.

Vi har følgende fasiliteter tilgjengelig 10-mila døgnet på Lugnet skidstadion, Falun:

  • 2 stk såkalte «topptelt» (50m2) med tilgang til strøm. Disse er på arena, men ikke direkte ved innløpet. Her tenker vi oss å ha lagmøter, startnummerutdeling, spising, etc. Vi vil ha med en del proviant, varme drikker/supper, brød, pålegg etc. Vi vil ikke ha med middag, men vil være godt dekket for mindre måltider, frokost, nattmat etc.
  • 2 stk vindskyddsplass a 5*5m2. Disse skal være nærmere innløp (tror jeg), og kan være utskutt base for løpere, og evt sove/hvile areal på natten. Her får vi ikke lov til å ha ild eller kokkelere. Vi får se hvor disse plassene er før vi legger endelig plan.
  • 30m2 avlukke innendørs i sportshallen til soving (ikke matlaging eller annen organisering her, kun soving)

Jeg ser for meg følgende fordeling av ansvar på 10-mila:

  • Eirik Jørgensen er 10-mila onsite logistics and communications manager – han har ansvar for at vi får opp en matlagingsstasjon og at vi har med proviant til 10-mila døgnet. Eirik vil trenge hjelp til bæring av utstyr og mat, men det fikser vi der borte.
  • Are K er head-coach for ungdomsstafetten, og har bistand fra Trond L, Dag HH og Christian H
  • Damene vil coaches og få bistand fra Cassie T, Are K, Christian G, Morten C m.fl. Cassie vil lede et lagmøte på hotellet, og deretter vil vi trolig peke ut en lagleder for hvert lag
  • Headcoach for herrenes Lag 1 er Evind Hoff. Eivind blir med bussen og tar ansvar for Lag 1 ved ankomst hotellet fredag kveld. Det vil pekes ut ytterligere en assisterende headcoach, og trolig noen flere junior-assisterende headcoacher for å dekke lagenes øvrige behov.

Søndag 15.05: Når alle løpere er i mål vil vi evakuere TC og sette oss på bussen hjem til Sandvika. Jeg gjetter på avreise ca kl 1300, og ankomst klubbhuset ca kl 2000.

Generelt:

Alle må huske gode og varme klær til å klare seg utendørs til alle døgnets tider. Sjekk værmelding og ta med evt støvler og regntøy dersom forholdene tilsier det. Sovepose/liggeunderlag er viktig. Alle tar med en stor kopp til varm drikke/suppe. Voksne må ta med seg termos til å lagre varmt vann som vi koker selv. Ta med alt som trengs til å løpe o-løp. Svenske kroner til å kjøpe varm mat. Alle som har en SI-pinne må ta med denne!

***

Opprinnelig tekst:

Tyrving Orientering satser mot suksess på 10mila på Lugnet Skidstadion, Falun – med lag for Herrer, Damer og Ungdom (12-16).

Ifjor stilte vi med 2 H-lag (à 10), 4 D-lag (à 5) og 3 U-lag (à 4). Dette bør være realistisk målsetning også i 2016!

På TIOarrangøren’s nettside finner du foreløpige detaljer, inklusive invitasjon med løypelengder og tider. Og nedenfor kan du lese mer om Tyrving’s foreløpige masterplan per februar 2016:

  • preCamp fra torsd. 12/5 – terrengtilvenning og teambuilding for H/D 1.lagene. Reise med privat/leiebil. Økter i relevant terreng torsdag (dag/natt) og fredag.
  • Tyrving-bussen – felles reise for alle som ikke er på preCamp. Avreise fra Klubbhuset fredag 13.mai kl. 14:00, med middagsstopp, til hotellet i Borlange ca kl.21.
  • Innkvartering fre-lørdag på Quality hotell Galaxen, ca 25 min kjøring fra TIO-arena.
  • Lørdag (etter frukost med fil på hotellet) går bussen til 10mila arena på legendariska Lugnet Skidstadion i god tid for start Ungdom kl.11:15 og Damer kl.14:00. Herrer 1.lag har eget opplegg tilpasset start kl.20:30.
  • Arenalogistikk og fasiliteter – er under planlegging! Det ser ut som om det kan bli noe «enklere» enn de siste årenes store hvite telt ….
  • Søndag retur fra arena ca. kl.13;  tilbake i Sandvika ca kl.21

Foruten stafettene er det mulig å løpe»öppen bana» på lørdag ettermiddag. Påmelding på arena, se arrangørinfo.

Om Kostnader:  Budsjett og utgifter er omtrent på samme nivå som de seinere år.  Standard egenandel blir derfor (som i fjor) ca kr 1.500, men med betydelig reduksjon for 1.lags-løpere og studenter.

Alle som har SI-pinner må ta med denne, og registrere den de har i forb med internpåmeldingen.

Spørsmål?  Ta kontakt med Are Kristiansen (are.k@online.no, 90698932).

Internpåmelding gjøres her, innen 13.mars 2016: Eventor > Klubben.

Legg igjen en kommentar